Direktlänk till inlägg 13 april 2010

Plockad och klar!

Av M - 13 april 2010 13:26

Jippie och HURRA!!!

Det fanns ägg!

Så.

Nu är jag plockad och klar.

Proceduren gick smidigt och jag tyckte knappt att det kändes.

Sköterskan var duktig på att pumpa in smärtstillande i armen också i och för sig haha.

Det är nu efteråt som det molar och värker när bedövningen släpper.


Efteråt, ja.

Med filten över huvudet inne på rummet.

Började plötsligt tårarna att rinna i strida strömmar.

Glädje över äggen.

Nervositet över att de inte skall duga.

Tomhet över att den långa resan nu är över.

Hormoner på fri fot i en känslosam kropp och sinne.

Anspänning som släppte.

Och så smärtstillande och lugnande medicin på det.

Som gjort för en gråtattack.

Lät det komma.

Och blev tröstad av fina goa sköterskorna och läkaren.

TACK!


Nu är jag hemma.

Skulle kunna och behöva sova i många timmar.

Men jag vilar.

Här eller i soffan.

Innan det är dags att hämta Underbaringarna.

De får vara en stund till på förskolan.

Trots att jag redan är hemma.

Behöver samla mig.


Inuti.

Hjärtat.

Känner jag mig glad.

Tänk om...

Kanske får några äran att bli föräldrar, tack vare mina små ägg.

Det är svindlande.

Lyckligt.

Men känslorna bränner i halsen och bakom ögonen.

De där andra.

Av melankoli, trötthet, ledsenhet. Och ensamhet.


Nu är det klart.

Och det känns tomt.

Men glädjefyllt och tacksamt.


Hurra för mina ägg!

Hurra för mig!


(fast det är inte riktigt klart. På tisdag skall jag tillbaks, för då skall de knipsa bort ytterligare en bit av livmoderslemhinnan för den studie jag är med i. Hihi än släpper jag inte taget.)


***


kl 14.04


Och nu när det smärtstillande börjar sluta verka.

Då tänker jag på den ynka lilla ENDA Citodontablett som ligger i väskan.

Jag kanske inte skulle ha sagt att jag är bra på att bita ihop när det gör ont?!

Ibland så undrar jag vad jag tänker med egentligen...

 
 
Ingen bild

Åsa

13 april 2010 13:48

Helt underbart...jag får en tår i ögat jag med...gud va du är bra...så himla fint gjort av dej!
Snacka om att vara generös till andra! Sån superwoman du är!
Fin som attans!

Kramis Åsa

 
soniaP

soniaP

13 april 2010 15:06

Did you ever know that you are my hero!!!!!! Jag nöjer mig med att plocka våra hönsägg fast inte ens det gör vi för det ruvas nu så kanske blir det små kyllingar snart.......

http://salaallehanda.com/bloggar/hantihuddunge

 
Lotta

Lotta

13 april 2010 15:14

Stoooor kram till dig...du är så in i bänken bra! :-)

http://www.palequeen.blogspot.com

 
Ingen bild

Kajsa

13 april 2010 17:49

Oh, vännen. DU är modig och stark och levande och nära och vågar vara, vågar känna. Skickar allt smärtstillande och kärleksfullt till dig. Tur för många att det finns sådana som du! Kram

 
Livrädd med stil

Livrädd med stil

13 april 2010 20:08

Så himla fint av dig! Hoppas att smärtan snart släpper!

http://www.livrddmedstil.blogspot.com

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

13 april 2010 20:42

Va skönt att allt gick bra. Förstår att hormonerna rasade ur dig. Hoppas du överlerver smärtan nu. Du får krama lite extra på dina små o gråta en skvätt till kanske och tänka på den eller dom familjer som kommer bli sååå lyckliga inom ngt år.

 
Ingen bild

JsN

14 april 2010 18:34

Det är lite ångvältskänsla i äggstockarna. (fö är det en otrolig skillnad på olika läkare...)

Hur många plockade de? *nyfiken*

 
Petra M

Petra M

15 april 2010 07:26

Ååååh tycker det är så spännande! Så stort, så fint....

Med dina egna fina ungar så kommer det säkert att gå vägen!

Kram P

http://:insideofpetrashead.blogg.se

 
Ingen bild

Persilja

15 april 2010 13:35

UNDERBART! Jag tror jag förstår både tårarna och lyckan. Fast har man inte varit med om det är det kanske svårt att förstå allt fullt ut som med allt annat. Men du beskriver det sååå fint. Det är magiskt! Synd jag är för gammal. :)

 
Lycke

Lycke

15 april 2010 16:23

Underbart fint! Fick också en känslosträng att slå an hos mig!!! Tror inte mina duger så mycket till längre - men man vet aldrig! Någon kommer att bli så lycklig, och få så vackra barn!!!
Har du funnit de gamla bokmärkena än :) Har gjort en tavla av mammas gamla filmisar ckså så kom in o kika så blir du glá...

Kramhögar Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Skapa flashcards