Alla inlägg den 29 juli 2009

Av M - 29 juli 2009 21:25

Alldeles nyss så  gjorde jag ett test på Facebook... 


QueenOfNight completed the quiz "Which crazy bitch are you?" with the result Sinead O'Connor.


You are one fierce bitch. You are very independent and will take no bullshit from anyone but your personality is actually sort of quiet and shy. You are a natural beauty and you are very comfortable with your feminity. You don't feel the need to overdo it or go out of your way to fuss over your looks. You don't want to distract people from what you stand for and the talents you possess. You are very idealistic and will go to any extremes to stand up for what you believe in even if it creates controversy and people don't understand. Relationships can be hard for you sometimes because men feel threatened by you but time again they come running to you and realize that you are actually very sweet and motherly....until they cross you.


Haha det blir bara fler och fler tecken. Snart ryker håret igen. Så är det bara!

Dessutom var hon en av mina största (musik)idoler i tonåren, så jag gillade verkligen det här resultatet. Dessutom stämmer "analysen" väldigt bra in på mig...


Nä. Jag skulle tidigt i säng, var det väl?!

Av M - 29 juli 2009 16:33

Det blev en riktig fikaonsdag.

I två omgångar.

Mucho trevligt. Och tur att jag bakade kladdkaka igår hihi.


Har även kokat saft på alla röda vinbär som jag och Tvåan plockade.

Senare ikväll skall det mesta omvandlas till gelé hade jag tänkt.

Imorgon behövs det både klippas gräs och dammsugas.

För att inte tala om rensas i grusgångar och rabatter som blivit totalt eftersatta hittills under denna stickmyggsinvaderade sommar. Just nu verkar det vara lite uppehåll i de värsta horderna, så det är bäst att passa på att göra lite utejobb.

Idag tänker jag dock inte göra ett endaste dugg mer än nödvändigt (mer än koka gelé då...).

Mysa med Ungarna och vila är det som gäller. Punkt.


Känner mig lite orolig i kroppen.

Gammelmorfar har haft dåliga waranprov så han är på väg i ambulans till sjukan.

Längtar efter goda besked från mor min.

Av M - 29 juli 2009 08:18

Trött idag.

Så där så det svider i ögonen.

Chess var slut vid midnatt.

Låg och läste en stund. Hemsk och fasansfull bok, men jag måste läsa klart den.

Slocknade. En stund. Sedan vaknade Trean - helsnorig. Ledsen och ont. Hon kunde inte amma heller, för näsan var full i snor. Uppe resten av natten, förutom en timme mot morgonsidan då vi måste ha slocknat båda två.

Klockan sex vaknade Tvåan - snorig och hostig. Då var Trean redan vaken. Lite klätter i sängen medan jag försökte snika åt mig nån sekund av extra sömn.

Nu sover Trean skönt i min famn. Lilla Gumman, det behöver hon verkligen.


Ikväll MÅSTE jag lägga mig i tid.

Ovido - Quiz & Flashcards