Direktlänk till inlägg 6 januari 2010

Kallt!

Av M - 6 januari 2010 11:19

Haha undrar hur många det är som skriver om kylan idag?!


Minus trettio grader här i morse. (ja, nu med för den delen).

15,6 grader i köket. Trots fjärrvärme.

Som sagt. Huset läcker värme som ett såll vid fönstren.

Eldar i öppna spisen. Najs!


Idag blir det kattattiraljshopping.

Kanske får vi ta hand om en vilsekommen katt under dagen.

Upphittaren skulle återvända till stan idag och om ägaren inte hade hört av sig tills dess, så skulle katten få flytta hem till oss så länge.

Längtar!!!


Till sommaren planeras det kanin.

Och eventuellt även höns.

Vore ju härligt att ha egenproduktion på ägg.

Till alla kladdkakor, menar jag.

 
 
-ME-

-ME-

6 januari 2010 11:55

13,6 grader bredvid mitt tangentbord nu och allvarliga funderingar på att fixa iordning den östra skorstenen så vi kan sätta in en kamin i den här änden av huset med... Hönsen värper inte ett skit när det är såhär kallt, de arma stackarna och kaninen sitter mest och väntar på att få nytt, ofruset vatten. Och då byter vi ändå 5-7 gånger om dan...

http://vinterliv.blogg.se

 
Morgana

Morgana

6 januari 2010 12:24

Åååh ME, jag vet känslan.
Innan fjärrvärmeinstallationen (vedpannan sprack i våras) så eldade jag enbart (utan ackumulatortank, så det var konstant eldande som gällde) och då var det under tio grader i köket på morgonen, de dagar då det var som kallast ute. INTE roligt...

http://queenofnight.bloggplatsen.se

 
/Anitha

/Anitha

6 januari 2010 12:32

Hehe. Ja, kylan verkar vara det stora samtalsämnet idag. Lustigt nog beter sig de flesta som om de aldrig råkat ut för det tidigare, vilket de bevisligen måste ha gjort...Vi hade så här kallt under mitten på 90-talet också, när min äldsta var liten. Minns det väldigt väl, för då bodde vi i en kåk med stort garage under, och det blev så golvkallt att jag fick sticka flera uppsättningar tjocka ylletröjor, byxor och raggisar åt grabben då, som ju gärna ville krypa runt på golvet. Och då hade jag ändå täckt alla golvytor med tjocka, hemvävda mattor.

Vad mysigt med djur! Vi hade både katt, hund, höns och kanin då på mitten av 90-talet...det saknar jag. Ska definitivt ha höns igen när jag får möjlighet till det! :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
soniaP

soniaP

6 januari 2010 16:23

8.2 grader i köket i morse har nu duktigt eldat upp det till 10.4 Visst upplever vi detta varje år men av helt logisk förklaring väljer man att glömma bort det. Mina hönepönor mår alldeles förträffligt men ägg blir det nog fram på vårkanten eftersom vi inte ger värptillskott men då ska här chokladdkakas, tills dess tack och lov för änglamark ekologiska ägg, går bra det med. De 3 katterna är allmänt förvirrade!

http://www.salaallehanda.com

 
Ingen bild

Veronica/Edvina

8 januari 2010 09:56

Ja brrr va kallt. Ni måste verkligen täta era fönster!
Höns e sååå khärligt att gå ut o hämta färska ägg. När vi va på landet 10 veckor på somrarna så hade vi sommarhöns. Sen när vi åkte hem lämnade vi dem till en fastboende. Hade även sommarkaniner till mina småsyskon en sommar men det va värre att lämna tillbaka... mkt gråt då....

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards