Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Pirr på många sätt!

Av M - 19 januari 2010 11:07

Förskoledags idag igen.

Trean stolpade kavat in och satte igång att leka direkt.

Det är okej med kamraten från grannavdelningen och inga större händelser blev det idag.


Imorgon blir en ledig dag, för både Tvåan och Trean, för då kommer värme och vatten att stängas av (fjärrvärmeinkoppling).

På torsdag däremot, så kommer jag för första gången att lämna Trean på avdelningen. Och går det bra utan alltför ostoppbara tårar så kommer jag att hämta henne där efter lunch. Hjälp!!! Och wiiiiiiie!!! Pirr och ångest trängs på samma gång.


Men vet ni då.

Jag skall på jobbintervju nästa vecka!!!

De hade fastnat för mitt glada ansökningsmail och ville träffa mig.

Lilla jag, liksom.

Wiiiiiiiiiiiiieeeee!!!

Pirrigt, pirrigt, pirrigt!

Det är ett vikariat på ett år med start i mars någon gång, på ett föräldrakooperativ i Uppsala.

Jag har inte en aning om hur tiderna kommer att se ut, eller hur det passar att pendla egentligen. Det får jag väl information om när jag kommer dit.

Och skulle det fungera med tider och sånt, så vågar jag inte ens andas om att jag hoppas på att få jobbet... Vågar inte tänka tanken på att jag kanske inte behöver gå arbetssökande och inte ha nån inkomst på massor med veckor (karensdagar till a-kassa när jag sagt upp mig själv)...


Men ändå - jag skall på intervju!

Snacka om energiboost.

Och självkänsleboost.

Med alla de jobb som jag har sökt och de inte ens har mailat tillbaks, liksom.

Måste bara leta rätt på bra referenter som kan intyga hur jag är tillsammans med små barn.

Kan jag få skriva upp vänner och mina barns förskolepersonal, måntro?!

De ställen jag jobbat på tidigare är ju från en halv evighet sedan och jag tror knappast att det ens finns någon personal kvar där som vet vem jag är...


Hurra för mig!


Efter lunch är det beredningsmöte som gäller.

Ettan hoppar fritids och åker hem till en kompis istället som sedan skjutsar hem honom. Tacksamt i det här moddiga underlaget...

Så då är det bara Tvåan som behövs hämtas i eftermiddag.

 
 
/Anitha

/Anitha

19 januari 2010 12:48

Åååh, vad kul med en intervju! Jag håller tummarna att det är det perfekta jobbet, och att det kommer funka med tider och sånt :-)

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Persilja

19 januari 2010 21:15

Klart de vill ha dig! Jag förstår att de kallade dig på intervju! Håller tummen. Hoppas det gick bra för den lille som fick åka akuthelikopter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 
soniaP

soniaP

21 januari 2010 13:09

Men jätte grattis. Jag har 2 grabbar som pendlar varje dag till uppsala och det finns bra förbindelser och politikerna i kommunen lovar ständigt förbättring. Hoppas det går vägen! Lycka till!

http://salaallehanda.com/bloggar/hantihuddunge/1.5

 
Ingen bild

annkan

21 januari 2010 18:51

Wow- vad kul!!
Hoppas, hoppas....
Håller tummarna för dig massor. :-)

Kramar.

 
Ingen bild

Magdalena

21 januari 2010 23:53

Å, hurra för jobbintervju och vad spännande med förskoleinskolning! :-)

Håller tummar och tår för att det känns bra på intervjun och att både du och föräldrakooperativet ska känna er nöjda med varandra.

Kraaam och lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards