Alla inlägg under januari 2010

Av M - 5 januari 2010 07:35

Det är kallt nu och har nog varit ännu kallare i natt.

För fjärrvärmen har inte lyckats rå på kylan ordentligt.

Visserligen många grader bättre än vad det hade varit om jag hade eldat, men ändå...

Vårt älskade gamla dragiga hus behöver minsann lite tätning vid fönstren.

I sommar skall jag nalla sand från Ungarnas sandlåda och sy mig "några" (läs: ca 20 stycken) isoleringspåsar att lägga vid fönstren för att hindra kylan från att tränga in/värmen från att smita ut.

Det blir nog eldning i öppna spisen idag.

Av M - 4 januari 2010 20:32

Och jag har tappat bort mina Ord.

Fast egentligen har jag massor jag vill skriva.


Och så har jag färgat håret igen.

(för en tid sedan, förvisso)

Tillbaks till det vilda vackra.

Bort med det svarta.

Jag är ju en knasig röd.

Egentligen.

Sprallig.

Passionerat brinnande.


Goset med min Tvåan får ni på köpet.  

  

  


    

Av M - 3 januari 2010 14:42

I köket är det bullöversvämning.

Dubbla degsatser.

Så kan det gå när det finns jäst i kylen som behöver användas upp.

Och en hel korv med mandelmassa att stoppa i som fyllning.

Mums.




Av M - 2 januari 2010 18:07

Najs fika med trevligt sällskap.

Mer säger jag icke.

Haha.


Eftermiddagen tillbringades hos mormor & co, där vi även fick mat.

Mums med stuvad blomkål och diverse annat.

Slö hemmakväll, men ändå full fart.

Underbaringarna klättrar och springer och kollar film och äter godis och skrattar och bråkar om vartannat.

Som det brukar vara med andra ord - härliga tider!


Har ett par jästpaket hemma som behöver bakas upp, så imorgon blir det nog bulltajm. Och så en tur till pulkabacken, om vädret tillåter.



Av M - 2 januari 2010 09:16

Idag skall jag fika.

Med en man.

Och kanske utan Barn.


Skall det bli det nya för 2010, måntro?

Att dejta mer?

Nja.

Jag vet inte jag.

Men en fika är väl aldrig fel.

Och kladdkakan är redan bakad.


...lite nervöst känns det allt...

Ingen som ser mig tror ju att det är så.

Alla jag säger det till blir förvånade.

Men ATTANS så blyg jag är. Egentligen.

Ovido - Quiz & Flashcards