Alla inlägg den 20 december 2009

Av M - 20 december 2009 11:25

Medan Ettan bygger Star Warslego och tittar på Transformers, så passar jag på att haffa datorn en liten stund.


Först och främst:

Trean har blivit en STOR Tjeja.

Jag har en ETTåring här hemma.

Kan inte fatta hur fort tiden rusar...

Hon går och springer och klättrar och pratar och förstår så himla mycket...

GRATTIS till min och Brorsornas älskade LillSkrutta!!!


Jag har även fått OK-stämpel för äggdonation.

OM det andra blodprovet inte visar på några livsfarliga och hemska sjukdomar, förstås.

Visar det fortsatt OK, så är det bara att köra igång så fort min kropp har blivit fertil igen.

Jag har dessutom tackat ja till att vara med i en studie, gällande hormonstimulerande mediciners inverkan på livmoderslemhinnan. Känner som så, att skall jag ändå gå igenom den här processen så vill jag ju att det skall ge så mycket hjälpresultat som möjligt. Både vad gäller ägg till (förhoppningsvis) blivande föräldrar och forskning inför framtiden.


Och så har jag fyndat en tv.

Med scartuttag.

På Hela Människan så hade de 50% flyttrea, så hela 75 kronor (SJUTTIOFEM!!!)  fick jag pynta för en tjocktv. Som funkar med både video och tvspel.

Liiiite skillnad mot de 8.3tusen kronor som SIBA ville ha för en ny plattv när jag kollade det i veckan. Visserligen inklusive ett Playstation2 och diverse försäkringar, men ändå...

Den högre summan låg liksom inte direkt i min ensamförsörjandelönsbudget.


Nu kanske det blir ett Playstation2 ändå... hinns det levereras innan jul, tro?!


Idag skulle vi ha huggit gran, men morfar har skruttig rygg och Trean hostar och hostar och hostar. Tisdag satsar vi på istället.

Av M - 20 december 2009 10:46

Ny kamera har jag ju äntligen.

Så jag skulle kunna bombardera bloggen med inlägg och bilder.

Istället knäpper jag inte igång datorn alls.

Och OM den för ovanlighetens skull är igång, så är det Ettan som sätter sig och spelar spel...

Så.

Bloggtorka pågår.

Men jag återkommer.

Nån gång.

Ovido - Quiz & Flashcards