Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av M - 11 oktober 2009 16:22

Lite bilder från gårdagens höstmys i "hästhagen".



Min lilla Klan - Mamma älskar Er. Alltid. Evigt. Oändligt.

  


Morsan M ligger på en sten och kisar upp mot knallblå himmel och höstsol

  


Tvåan ville också ligga på stenen.



Ettan med...

    


Trean fick sitta på stenen.

 


 Detta var vad vi såg...

 



"Helvetesgapet"

 


Ettan tar sig an avgrunden med stora hopp: 


  


Busmorsan M säger: Tittut!


     



Konstnärliga djur 

   



Morsan M fular sig och visar tungan... som vanligt haha


  


...då kan ju inte Ettan vara sämre...



...och Tvåan har minsann en tunga han med hihi

 




Solskenshjässa. Eller ljushuvud. Min Trean.

    


Av M - 11 oktober 2009 15:32

Mitt i allt höstmys och underbara Ungar.

Så är det en tuff tid.

För den Ledsna.

Och en tuff tid att stå bredvid, men involverad och engagerad.

Med oro som kryper i kroppen och en mage som värker.

Jag är hungrig men kan inte äta, men äter ändå. Socker.

Försöker att inte visa alltför mycket inför Barnen hur orolig jag är för den Ledsna, men tankarna på det tuffa är ständigt närvarande.

Kryptiska samtal och de frågar om den som ringde är den Ledsna.

Inget blir som tänkt och jag känner mig vilse och förvirrad och alla bara frågar och frågar men jag är ingen spindel i nätet eller det är jag väl, men jag är ingen bra spindel i nätet för jag vet inte vad jag skall svara vet inte vad jag skall planera organisera fixa.

Jag är bara fylld av oro och gråt och vill att det braiga skall hända. Det som måste hända. Någon gång.

Känner mig liten och vek och vilse och dålig på att ordna till det.

Vad skall då inte den Ledsna känna?


Jag.

Vill ordna.

Behöver ordna.

Måste ordna.

Fixa till det.

Laga och läka.


Frustrerad.

Orolig.

Ledsen.

Arg.

Stark.

Bestämd.

Och ytterst tacksam för mina Underbaringar vars varma famnar jag vilar i och tankar energi att orka ännu lite till.

Så oändligt tacksam.


Det måste bara lösa sig och jag kommer ALLTID att finnas här. Alltid.

Och nu vill jag gråta igen.

Av M - 11 oktober 2009 08:50

Jag tycker inte om att bli diskriminerad.

Jag tycker att det är upprörande att vissa inte kommit längre i sin människosyn och familjebildningstänk vid det här laget.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/kd-nej-till-att-ensamma-insemineras-1.971341



Ovido - Quiz & Flashcards