Alla inlägg den 12 april 2010

Av M - 12 april 2010 20:34

Imorgon smäller det.

Och jag sitter och skriver brev till en ung vuxen.

Arton år framåt i tiden.

Så svårt.

Samtidigt så enkelt.

Och jag kan inte låta bli att undra om jag jinxar lyckan om jag skriver det redan nu.

Men det känns viktigt för mig.

Imorgon blir det renskrivet.

För hand.

Och igenkysst kuvert.

Larvigt kanske.

Men lite stort känns det, även inuti mig.


Jag hade mardrömmar natten till idag.

Att äggblåsa efter äggblåsa smällde och punkterades och inget fanns där.

Som en ballong.

Där luften pyser ut och alla tomma mjuka såpbubbleskal hamnade i diskhon.

I mitt kök.

Jo, ett ägg fanns där.

Jag hörde en läkare säga det.

Men det ägget försvann ner i slasken och avfall tömdes ovanpå och sedan var det borta. 


Inatt tror jag inte att jag kommer att sova alls.

PIRR PIRR PIRR!!!


Och så vill jag säga HIPP HIPP HURRA och världens största GRATTIS till lillasyster/moster som fyller TRETTIO år idag!

(lugn, jag tänker inte kalla dig för tant något mer... Inte i dag i alla fall hehe)

Vi avbokade dock att komma på kalaset.

FÖRLÅT!

För lite tid hemma efter jobb och hämtningar.

För halvkrassliga och trötta Barn.

Och en Mamma som är nervös och pirrig inför imorgon och rädd att inte vakna av väckarklockan...

Vi kommer med paket och fika en annan dag, jag lovar.

Vi älskar Dig, E!!!

Puss puss

Ovido - Quiz & Flashcards