Alla inlägg den 3 maj 2020

Av M - 3 maj 2020 00:02

En lördag med kusinlek medan Fyran var på kompiskalas.

Mycket musik. Mycket chai latte. Mycket tankar och mycket känslor. Och som vanligt kan jag inte sova när det väl är dags (vid nattning av de Minsta skulle jag dock  kunna somna utan ansträngning) utan ligger här i sängen med musik i lurarna och en massa längt i kroppen.


Och på allvar: jag funderar på riktigt hur det vore att ta tjänstledigt en dag i veckan under en period, bara för att få sitta på café och teckna/skriva. Det gav så oerhört mycket energi och kändes så fantastiskt rätt. Och jag är sååå sugen på att försöka mig på att skriva den där barnboken jag har fått en idé till...

Det är väl egentligen mest de praktiska bitarna jag behöver få reda i först. Lönemässigt så klarar jag mig ändå. Men hur gör jag för att ha rätt till barnomsorg under min "lediga" dag? Och SGI,  hur gör jag för att skydda den utan att behöva springa till AF under den perioden? Vad säger jag till chefen? Och mina deltagare och kollega?


På måndag skall jag försöka få tag på de i piercingstudion i Uppsala också. Nu är tiden inne att återföra ett par av mina gamla piercings... Plus att min tatuerare hörde av sig och undrade om jag ville komma till honom i maj istället för i juni. Yes please!!!


T.

Av M - 3 maj 2020 00:01
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards