Direktlänk till inlägg 3 oktober 2009

Lyx

Av M - 3 oktober 2009 06:58

Vilken lyx.

Att gå upp ur sängen och inte frysa.

Jag ställde dock in kontrollpanelen på ännu varmare, för huset är ju utkylt och det kommer ta ett tag innan vi får upp en normal värmenivå här.

Utanför fönstret är det frostvitt.

Måste nog köpa en ny termometer idag, för den vi har nu visar bara innetemperaturen. Resten är trasigt.

Igår var det 12,2 grader inne.

Imorse 15,3.

Haha och jag skrev "inte frysa"?!

Jaja. Allting är relativt.


Skall försöka få tag på ett fint galler till öppna spisen också, så vi kanske kan elda där lite mer.


Inga planer för dagen.

Jo, förresten.

STÄDA.

Så mycket som Trean nu tillåter.

Men det behövs skuras ur hyllor och ytskikt i köket, badrummet, tvättstugan, lilltoan, hallen uppe och nere. Skåpsluckor, golv, väggar, ja allt. Det blev liksom en del byggstök. För att inte tala om smuts och koppardamm och isoleringsskräp och... Ja, pust! Tur att jag väntade med dammtorkningen av huset i stort tills allt var klart i alla fall. Annars hade det verkligen känts som förspillt arbete.


Jag skulle dessutom verkligen behöva storhandla (både mat, blöjor och annat...), men då vill jag nog inte ha med mig alla Ungarna.

Inte för att det är jobbigt att handla med dem, MEN det är ju en viss stor liten Ettan som fyller 6 år om två veckor och det är ju faktiskt inget roligt att se sina presenter i förväg...

Han sade förresten igår att han hade ångrat sig och INTE ville ha klasskalas. Så hyra ungdomsgården verkar inte bli aktuellt. De är annars 21 barn i klassen och då hade det varit att antingen hyra lokal eller hoppas på vackert uteväder.

Men nu vill han ha kompiskalas hellre.

Och bjuda på maskar, larver, avhuggna fingrar och blooooooooooooood..... Mohahahahahaha.

SpökenOchMonsterKalas helt enkelt.

 
 
PetraM

PetraM

3 oktober 2009 08:31

Morning!

Ooooooh spök och monster kalas, jag kommer ;-) Tänk att din E ska fylla 6! Det går i en hejdundrande fart det här med våra små och stora....

Puh vilket dags schema du har! Slit inte ut dig totalt!

På vårt schema står tvättstugan 8-12, mastodonttvätt... Blir en del på 5-6 personer pust.

Vid 15 ska jag och Wilma iväg till ModelLab här i Malmö och ta Mamma/Dotter bilder :-)

Skönt att värmen börjar sprida sig så smått i ert hus men BBBBRRRRR 15,3 BBBBRRRRRRRR Hoppas det ska gå undan med uppvärmningen nu!

Frost skrev du, då är ni nere på minus??? Här är det någon plus kvar men regnet fullkomligt öser ner. Sitter här och försöker förmå Patrick att gå och köpa frukostbullar ha ha Inte det lättaste....

Ha en mysig lördag!

Kram P

http://insideofpetrashead.blogg.se

 
Ingen bild

Morgana

3 oktober 2009 09:11

Åh vad skoj med foto!! :-)

Vet du, nu har vi över 18 grader inne!!! :-)
Och övervåningen är dammsugen och dammtorkad. Badrummet kvar att fixa...
Och så nedervåningen då. Men Lo har fått sån dammsugare-panik, så det tar sin lilla tid att dammsuga med henne i famnen/på höften.

Tror mormor hade -5 igår. Känns ännu kallare idag.

Lördagskramar tebax!

 
Jessica

Jessica

3 oktober 2009 09:50

Hela 15, 3? Förstår verkligen att du inte fryser längre, öh... Skärpning SHE får man väl ändå säga. Fast det är klart, de hade ju snygga grävare... Okej, de behöver inte skärpa sig ;)

http://bebisenojag.blogspot.com

 
PetraM

PetraM

3 oktober 2009 09:56

!8 det artar sig hör jag...Skönt att det blir varmare för er!

Mmmmm det ska bli jätte mysigt att fotas med Wilma! Hoppas något foto blir bra så vi vill köpa det!

Vad duktig du är som fått undan så mycket redan! Det är ju fördelen med att bo i hus att man kan köra igång när man vill utan att störa grannar, dom måste ju vi tänka på....

Vad trist att Lo inte gillar dammsugaren riktigt men vem gör det egentligen??? jag vill också gråta när jag ser den ha ha... Nej skojar bara.

Hi hi det blev bullar. Handuppräckning på frågan: "Vem vill att pappa går och köper bullar?" He he barnen och jag vann 5 mot 1, bra att ha allierade ibland *skratt*

Nu vankas frukost.

Kram P

http://insideofpetrashead.blogg.se

 
/Anitha

/Anitha

3 oktober 2009 17:02

Vad skönt att du äntligen fått värme i huset! Hoppas bara det värmer upp alla skrymslen och vrår lite snabbt, så ni slipper frysa mera.

Spöken och Monster-kalas lät riktigt kul! I morgon har dottern kalas med alla klasskompisar hos sin pappa, men jag kommer missa det eftersom jag fått feber igen. Dock hade vi ju fika här förra helgen, så det gör inte så mycket.

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
Lycke

Lycke

3 oktober 2009 22:38

Vad härligt att ni fått lite värme nu!!!! Jag brukar nästan tycka vi har för varmt inne och ber mannen gå ner o sänka hela tiden, hehe..men allt är som sagt relativt...15 grader är inte så mycket hoho...! Tack för alla dina goa kommentarer - de värmer gott de också!!! Så grabben vill ha halloween-kalas då? Halloween borde ju vara snart - måste kolla när det är, för många på flickr visar halloween-bilder redan nu?!? Kanske annorlunda utomlands!
Önskar dig en härlig lördagkväll utan frysande!

Kramis Lycke

http://till-vidas-ara.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards