Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Den är MIN!

Av M - 23 oktober 2009 21:54

Idag hände det.

Jag gick in i en affär för att se efter hur mycket ett par Odd Mollystrumpor kostade (HUTLÖST mycket pengar, kan jag tala om!).

Då hängde den där.

Klänningen med stort K.

MIN klänning.

Inte en loppisklänning.

Inte second hand.

Inte arvegods eller hemmasytt.

Utan den var alldeles doftande ny.

Som gjord för mig.

Just för mig

Regnbågens alla färger.

Mönster, sömmar, guldtråd, applikationer, volanger.

Jag bara föll.

Handlöst.

Önskade med hela magen.

Den var ju MIN.

Lyfte mobilen och ringde telefonbanken.

Inga förhoppningar, men ändå.

Och gissa vad?!

Som ett tecken.

Det fanns pengar på kontot!!!

Så.

Jag tog ömsint klänningen i famnen och drog den ivrigt över huvudet.

Som en smäck.

Och jag tvekade inte en sekund, trots att den kostade mer än vad jag någonsin har drömt om att ge för en klänning.

Jag menar.

Den var ju inte ens för ett speciellt tillfälle.

Men den var till en speciell person.

För den var bara min.

Den ÄR bara min.

Och jag är speciell.


Jag ler varje gång jag tittar på den.

Den är precis vad jag behöver.

Efter turbulenta veckor med kullerbyttor i själen.

Det känns skönt och välbehövligt att bry mig lite om mig själv.

Och inte minsta dåligt pengasamvete har jag heller.

Jag är VÄRD varje öre. Så det så.


Efter betalning så gick jag ut ur affären.

Kramade påsen hårt i handen.

Vände tvärt.

Hastade tillbaks till disken...

...och frågade tjejen om jag fick använda omklädningsrummet igen, för jag ville ha på mig klänningen direkt.

Sedan dansade jag ut ur affären.


Mmm min GLADklänning.

Jag kommer att bosätta mig i den.


Bilder kommer... Hihi.

 
 
Anna-Lena

Anna-Lena

23 oktober 2009 22:19

Åh, vad roligt.
Man blir så glad när man hittar något som är som gjort för en.
Ser framemot kort.
*Kram*

http://anna-lenanumberone.blogspot.com

 
Michaela

Michaela

23 oktober 2009 22:30

Åh va mysigt!
Är så underbart när man hittar nåt som man bara MÅSTE köpa =) Den låter ju jätte snygg så upp med bilder fortare än kvickt eller så får du bjuda på kaffe nån dag ;-)
Kram!

http://sl33pyh3ad.wordpress.com

 
/Anitha

/Anitha

24 oktober 2009 00:44

Ja, den var verkligen SÅÅÅ snygg! Och SÅÅÅ du! En vacker och speciell klänning till en vacker och speciell person :-D

Kram!

http://aurora-borealis.bloggagratis.se

 
frida j

frida j

24 oktober 2009 08:41

Å vad roligt! Tycker absolut att du var värd den klänningen. Tycker om att läsa din blogg.

Kram!

http://fridajensen.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av M - 18 juni 2020 11:49

Nu har det återigen gått alltför lång tid. Och det är inte brist på saker att skriva om. Tvärtom. Massor behöver komma ut och ner i skrift. Jag har dock insett två saker och det är verkligen inga undanflykter: *Jag behöver en dator. Som står på...

Av M - 8 juni 2020 23:42

Om musik förut varit lika nödvändigt som luft för att kunna andas, så är den nu allt. Jag lever musik...är musik....så där så hela kroppen vibrerar darrar känner i minsta lillacell och nervtråd. Melodier, rytmer, texter, röster... när ens hela varels...

Av M - 5 juni 2020 08:21

Åh jag måste komma igång att skriva igen. Tappade lite sugen då ett låååångt inlägg bara försvann vid publicering bara för att min mobil växlar uppkoppling mellan wi-fi och mobildata när jag skriver i sovrummet. Gaaah. Och på jobbet så har kolleg...

Av M - 23 maj 2020 07:03

En vecka kvar och jag kan knappt bärga mig...jag är otroligt obra på tålamod haha.   I veckan som kommer är det en massa möten och grejer på schemat. Jag får se om det blir fortsatt vabb eller inte. Den där hostan har ju en tendens att sitta i, s...

Av M - 22 maj 2020 19:04

Att längta så jag knappt vet var jag skall ta vägen...   Veckan har bestått av vabb sedan måndag efter lunch. Njutiga hemmadagar och idag åkte vi till en badplats för årets första dopp. Barnen badade, inte jag haha. Jag kunde ju absolut lagligt s...

Ovido - Quiz & Flashcards